de ogen en oren van organisaties
mijn werkervaring...
senior research consultant & teamlead
oktober 2015 – juni 2022
Van A tot Z opzetten en uitvoeren van kwantitatieve onderzoekstrajecten binnen het EX domein (doelgroep: medewerkers) en CX domein (doelgroepen: klanten, leden, patiënten). Verantwoordelijk voor de relatie en het contact met de opdrachtgever, het uitwerken van onderzoeksvoorstellen, de kwaliteit en budget van de eigen projecten en de werkzaamheden die collega’s in het kader van die projecten uitvoeren. Productverantwoordelijke binnen MarketResponse voor Employee Experience.
april 2016 – juni 2022
Verantwoordelijk voor de aansturing van de groep Research Consultants bij MarketResponse. Als Manager Research Consultants en lid van het MT staat het bewaken van de kwaliteit van de geleverde diensten en de opvolging van commerciële kansen centraal. De Research Consultants verbonden laten voelen met MarketResponse door ze te coachen, te helpen in hun ontwikkeling en te ondersteunen c.q. te faciliteren in hun werk.
research consultant & operationeel manager
januari 2005 – september 2015
Opzetten en uitvoeren van kwantitatieve- en kwalitatieve onderzoekstrajecten binnen het EX domein (doelgroep: medewerkers) en CX domein (doelgroepen: klanten, leden, patiënten). Verantwoordelijk voor de relatie en het contact met de opdrachtgever, de kwaliteit en budget van de eigen projecten en de werkzaamheden die collega’s in het kader van die projecten uitvoeren.
juli 2010 – september 2015
Eindverantwoordelijk voor de aansturing van de operationele organisatie en de geleverde dienstverlening en producten van Service Check, door bezig te zijn met de capaciteitsverdeling en planning van projecten. Daarnaast ondersteunen en begeleiden van de projectmanagers, het agenderen van innovaties binnen het vakgebied, het onderhouden van klantrelaties en (commerciële) ondersteuning bij het uitdenken en uitwerken van voorstellen.
research consultant
januari 2002 – december 2004
Ontwikkeling en onderhoud van de door GITP gebruikte testen op het gebied van intelligentie, persoonlijkheid en competenties ten behoeve van assessment en loopbaanontwikkeling. Databasebeheer en database-onderzoek voor onder andere het leveren van management informatie.
mijn klanten en projecten...
De afgelopen 20 jaar heb ik aan veel mooie projecten mogen werken. Van onderzoek onder beleggers van de Rabobank tot interviews met wajongers voor het UWV, van ledenonderzoeken voor goede doelen, zoals Natuurmonumenten, Diabetesfonds en de Vogelbescherming tot medewerkersonderzoek bij sociale werkplaatsen, van belevingsonderzoek bij de bezoekers van Halloween Fright Nights in Walibi tot medewerkersonderzoeken in het OV bij NS, Arriva en Keolis, van patiënt- en huisartstevredenheidsonderzoek voor diverse huisartsenpostorganisaties tot intern klanttevredenheidsonderzoek bij Heineken, van medewerkersonderzoek bij de KNVB tot intern communicatieonderzoek bij het ministerie van Economische Zaken. Kortom, een lijst van opdrachtgevers en projecten waar ik mijn toegevoegde waarde heb kunnen leveren en waar ik met plezier en trots op terugkijk. Maar ook waar ik veel heb kunnen leren; elke keer een nieuw vraagstuk, een nieuwe organisatie met een eigen dynamiek.
Nederlandse Spoorwegen
Van alle opdrachtgevers neemt NS een bijzondere positie in. Van 2006 tot en met 2022 heb ik als projectleider en accounthouder alle medewerkersonderzoeken mogen begeleiden. In deze rol heb ik invulling mogen geven aan het onderzoeksprogramma om de medewerkers van NS een stem te geven. Een programma wat uiteraard de algemene medewerkerbetrokkenheid in kaart bracht, maar ook dieper in ging op specifieke thema's zoals leiderschap, cultuur, grensoverschrijdend gedrag, offboarding en innovaties in de dienstverlening.